سنگ در نجف و خواص سنگ در نجف
نوشته شده توسط : نقره جات

در نجف

درنجف گوهری صاف و شفاف شبیه شیشه میباشد که از نمونه نگین های کوارتز است. در نجف شامل فواید معنوی بالای میباشد. بعضی از گونه های همان گونه گوهر شامل خطوط سیاه رنگ است که به همان گونه « در مودار » گفته می گردد.

گوهر در نجف در دو رنگ شیشه ای بیرنگ و شیشه ای مایل به سرخ فام در وادی السلام نجف درعراق یافت می گردد که دومی در میان کشورهای اسلامی به “در حسینی ” شهرت دارد.

دیدنی هست بفهمید شیوه ساخت همین در، مختص به شهر نجف عراق میباشد و زیرا فقط در همین سرزمین حاصل میگردد به در نجف شهرت دارد. باید دقت داشت که نه فقط هیچ موردی با عنوان مضرات گوهر در نجف وجود ندارد و درباب مضرات آن شفاها و به صورت مستند مطلبی ارائه نشده میباشد بلکه همان گوهر از نظر معنوی دارنده خیلی با بها و گران قیمت میباشد در راستا به طور کامل به خاصیت ها نگین در نجف خواهیم پرداخت. گوهر در نجف به صورت دو رنگ شیشه ای بی رنگ و شیشه ای مایل به سرخگون در سرنوشت وادی السلام نجف کشور عراق یافت می گردد که به گونه دوم در حسینی هم گفته می گردد. نمونه های سایری از گوهر در نجف خط های سیاه رنگی به شکل مو دارا میباشد که به آن در مودار می گویند. از آنجایی که همین نگین تنها در منطقه درشت قبرستان وادی السلام و اطراف آن یافت می گردد، منابع آن کم و مردم سرزمین های دور اندک با آن آشنایی دارند. منطقه وادی السلام نجف بین تپه ها و کوه ها که محل عبور سیلاب هم میباشد مکانی با ۵ میلیون جسد میباشد که بزرگترین گورستان عالم هست. مکانی که نوح، هود، آدم و همچنین ولیم علی علیه السلام در آن دفن گشته اند. همین قبرستان که به اسم وادی السلام می باشد، در شهر نجف اشرف قرار دارد که پیشینهی به بلندای تاریخ دارد. گفته گشته که ارواح مؤمنین و مؤمنات، شب های جمعه در همان گورستان به شو نیز می آیند، در شرایطی که شخص مذهب داری از عالم برود فرشتگان بدن او را به همین قبرستان منتقل خواهند نمود و بلعکس. از جمله مکان های با قیمت و مقدس گورستان، اعتبار ولیم زمان و احترام لیکنم صادق هست.


خصوصیت گوهر در نجف اصل با دقت به اینکه رنگ سفید و شفافی که دارد نیزه چاکراها را تحت اثر قرار می دهد و غالبا می تواند برای نیزه مقاصد متافیزیکی شبیه درمانگری، زیاد شدن هوشیاری، بازکردن چاکرا، رابطه با درک داخلی، دستیابی مجدد به خاطرات نامحسوس، برقراری تعادل قطبیت ها، زیاد شدن سطح مراقبه و رویابینی مورد بهره بردن قرار گیرد. نگین دور نجف به صورت کارآمد با نیزه ی نگین های سایر هماهنگی دارد.

باآنکه همین گفته اکثرا مانند به کارهای ساحری باشد با همان حال به لحاظ تاریخی جذاب می باشد بفهمید که بلیناس در کتاب عجایب المخلوقات در رابطه فواید در نجف (در کوهی) به همان موضوع پرداخته هست که: “هر کس بلور بستاند به شکلی که قمر به مشتری نگردد و سنگی بکند و روی آن نقش کند شمایل مردی بر کرکسی وجود دارد، چوبی به دست گرفته، زیر کرکس همان پنج حرف ساختمان کند (ب س ع ا ل) و همین سنگ را بر خاتمی بدرد قرار دهد و مقداری کافور زیر همین گوهر بگذارد و به انگشت کند پیش خلایق پرطرفدار بود و نباید لباس سیاه بپوشد و بلوط نخورد و خویش را پاکیزه دارد.

فضایل و اجر بهره بردن از گوهر در نجف

در مورد فضایل و اجر به کار گیری از گوهر در نجف، روایات متعددی از لیکنمان نقل گشته میباشد:

همان نگین موجب قوی کردن انرژی معنوی می گردد و انرژی های منفی را دور و همراه داشتن آن منجر ایجاد ساکتش می گردد.

از امام صادق (ع) نقل گشته: د ُر نجف که در نجف اشرف هست، هر کس خاتم د ُر ّ نجف در دست کند وبه آن نگاه کند، خداوند برای هر نگاهی که به همان گوهر می کند، اجر یک زیارت در اسمه عمل او می نوشته می گردد. که ثواب و اجر آن مقابل با ثواب و اجر عمل پیامبران و صالحان میباشد و در حالیکه رحمت خداوند نبود، ارزش هر فهمه سنگ در ّ نجف به قدری گران می گردید که کسی استعداد خرید آن را نداشت، لکن خداوند آن را بر شیعیان ارزان قرار داده تا آن که نیزه شیعیان بتوانند از آن بهره ببرند. درمورد خاصیت ها در نجف یا د ُر کوهی گفته گردیده میباشد که: هر که بلور آن را به همراه خویش دارد خواب های پریشان بشوراند. ایشان در مورد خاصیت ها خاتم در نجف توضیح نموده اند که در شرایطی که آدمیزادی با خویش به همراه داشته باشد از دندان رنج حفاظت خواهد بود.
۲- در کتاب سیلو الادویه هم به موضوع فواید نگین دور نجف اشاره گردیده: طبیعت همین نگین سرد و بی آب هست. زداینده و تحلیل تیز می باشد. نوشیدن آن برای خرد کردن نگین مثانه و ادرار بول و ضماد آن بر پستان برای افزایش شیر خوب هست و مادران می توانند از همین ویژگی در نجف خیلی بهره بردن نمایند.
۳- ابن سینا با گوهر در نجف اصل که به صورت منشور بوده شاقولی ساخته بود که امروزه به اسم شاقول ابن سینا شناخته می گردد که ۴۰۰ کاربرد دارد که یکی از آن ها مانند سیتی اسکن وام آر آی امروز هست. آن عصر که هنوز مردم به برق دسترسی نداشتند برای تشخیص مریضی ها بهره بردن می گشت. گوهر های بهای مثل نگین در نجف اصل و فیروزه و عقیق وزمرد ویاقوت نیز دارنده انرژی می باشدند وهم حاوی شعور؛ بنابراین بادله شعورسنگ، نگین های شفابخش نیز بر کالبد تاثیر می گذارند وهم بر روح.





:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: